marți, 31 martie 2009

Noul Hyundai Coupe (Tiburon)

Odata lansat pe piata noul Genesis Coupe, oficialii Hyundai se concentreaza asupra celei de-a doua generatii a modelului Coupe (Tiburon pe alte piete,) care va aparea in anul 2011.

Intr-un interviu acordat unei reviste olandeze de specialitate, John Krafcik, CEO Hyundai Motor America, a dezvaluit ca noul model va fi pozitionat in gama sub actualul Coupe/Tiburon in ceea ce priveste dimensiunile si, cel mai important, pretul.




Sursa

Citeste tot articolul...

Programul de stimulare a parcului auto national 2009

Programul rabla 2009
Foarte Important !!!
  • Pentru persoanele fizice inscrise in program facem specificarea ca nu este obligatorie viza ITP la zi, pe anexa certificatului de inmatriculare
  • autoturism inmatriculat in Romania inseamna un autoturism al carui certificat de inmatriculare a fost eliberat in perioada 1 noiembrie 1995 -2008
  • Masina care este achizitionata prin programul Rabla 2009 va avea acelasi proprietar ca si masina predata la remat
Cei care doresc sa-si schimbe automobilul vechi (de minimum 10 ani, inscris in circulatie in Romania pana cel tarziu pe 31 decembrie 2006) cu unul nou, beneficiind de prima de casare de 3.800 lei, trebuie sa stie ca Programul Rabla 2009 se va derula in trei etape, dupa cum urmeaza:

  • Etapa I: 6 martie - 29 mai;
  • Etapa II: 1 iunie - 31 august;
  • Etapa III: 1 septembrie - 11 decembrie.

LISTA PRODUCATORILOR, IMPORTATORILOR SI DISTRIBUITORILOR DE AUTOTURISME INSCRISI IN PROGRAMUL DE STIMULARE A INNOIRII
PARCULUI AUTO NATIONAL PE ANUL 2009

Click AICI [+]



Sursa

Citeste tot articolul...

marți, 24 martie 2009

Vulca S, alternativa pentru Lamborghini!

Încă un supercar extrem de scump a ajuns pe piaţă, asta în condiţiile în care constructorii de tradiţie supravieţuiesc cu greu crizei economice. În timp ce Lamborghini anunţă că producerea lui Estoque este sub semnul întrebării, micul producător italian Faralli & Mazzanti a lansat un model sport.

Prezentat prima oară la salonulde la Geneva, anul trecut, Vulca S va fi produs în număr limitat, numai 10 modele urmînd a ieşi pe porţile fabrii. Fiind produse manual, maşinile au un preţ destul de piperat, modelul de top costînd aproape 340 000 de euro. Cea mai ieftină variantă va putea fi achiziţionată în schimbul a 280 000 de euro.

Cu un şasiu construit din aluminiu, coupeul 2+2 este dotat cu jante OZ Racing, încălţate cu pneuri Continental. La exterior putem observa faruri LED, un sistem de evacuare quad şi o caroserie în stitlul maşinilor anilor ‘80. La interior, pachetul de bază include un sistem audio sorround, două LCD-uri în partea centrală, scaune sport şi mai multe inserţii de lemn.



Citeste tot articolul...

Golf GTI W12 va intra în producţie

Încă din momentul cînd a fost prezentat la salonul de la Worthersee, în 2007, Golf GTI W12 i-a făcut pe fanii germani să viseze la ziua cînd va ieşi pe porţile fabricii. Aşteptarea a fost de lungă durată iar unii îşi pierduseră speranţa că modelul pregătit de VAG Tuning va mai fi produs vreodată. Incertitudinile s-au sfîrşit însă, Golful fiind anunţat pentru producţie.

Aspectul nebunesc al modelului este dat de gurile de ventilaţie enorme. Părţile laterale sunt cele mai interesante, pragurile şi admisiile fiind enorme. Mai lat şi cu o gardă la sol micşorată, maşia nu păstrează decît farurile şi forma capotei. Stîlpul C a fost redesenat pentru ca aerul să ajungă mai uşor la motorul puternic amplasat în spatele scaunelor din faţă.

Performanţele modelului se ridică la nivelul renumelui şi al aspectului. Motorul W12, 6.0 litri biturbo, dezvoltă nu mai puţin de 650 CP! Astfel că maşina accelerează pînă la 100 km/h în numai 3.7 secunde. Viteza de top este de domeniul fantasticului: 325 km/h.

Sursa

Citeste tot articolul...

Nano, cea mai ieftina masina din lume a intrat pe piata

Tata Motors lanseaza astazi, in India, automobilul Nano, la un pret de 100.000 de rupii (1.979 dolari), care va permite oamenilor mai saraci din tarile aflate in dezvoltare sa isi achizitioneze pentru prima data o masina, relateaza BBC.

Masina are patru usi si cinci locuri si nu are air-baguri, aer condtionat si nici aparat de radio.


Sursa

Citeste tot articolul...

duminică, 15 martie 2009

Operaţiunea "Rabla I"

Programul de stimulare a înnoirii parcului auto 2009 se desfăşoară în trei etape. Prima de casare a crescut, iar maşinile trebuie să aibă minimum 10 ani, nu 12

Principalele noutăţi ale programului constau în creşterea cuantumului primei la 3.800 RON (3.000, în 2008) şi scăderea vîrstei de casare la 10 ani. Dar importantă e şi schimbarea metodologiei, pentru a nu se mai repeta situaţia de anul trecut, cînd au rămas nevalorificate zece mii de maşini! "Am împărţit programul în trei părţi egale. După primele 20.000 de maşini, vedem cine a vîndut integral cota cerută. Cine nu a vîndut pleacă acasă şi nu mai participă la următoarele două tranşe", a declarat ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.

Cine se poate înscrie?

Persoanele cu domiciliul sau reşedinţa în România, precum şi moştenitorii acestora, care deţin un autoturism uzat, mai vechi de 10 ani, se pot înscrie în programul "Rabla" prin înregistrarea la un vînzător autorizat şi predarea maşinii în stare de funcţionare la fier vechi.

Atenţie, prima înmatriculare a vehiculului în România trebuie să fi avut loc pînă pe 31 decembrie 2006, inclusiv! De asemenea, nu vă puteţi înscrie decît la un singur producător/importator/distribuitor validat, care vă va elibera o notă de acceptare valabilă 30 de zile calendaristice, termen în care trebuie să finalizaţi întreaga procedură.

Succes parţial

Deşi Guvernul a crescut cu 50% numărul de maşini înscrise în programul "Rabla 2009", de la 40.000 în 2008, la 60.000 în 2009, prima de casare a ajuns la circa 900 de euro din cauza deprecierii leului în raport cu euro.

Totodată, criza economică este încă în plin avînt şi nu dă semne de oboseală. Iar anul trecut doar 30.000 maşini, din cele 40.000 programate, au fost scoase din uz. Prin urmare, vînzătorii nu trebuie să se aştepte la minuni.

Acte necesare
Certificatul de înmatriculare a maşinii casate (original şi copie)
Certificatul de distrugere a maşinii vechi, eliberat de un agent economic autorizat (copie legalizată)
Certificatul de radiere din circulaţie a automobilului casat (original)
Nota de acceptare din partea unui vînzător autorizat (original)
Certificatul de moştenitor, dacă este cazul (copie legalizată)

60 de mii este numărul total al maşinilor incluse în “Rabla” 200

3.800 RON este prima de casare

Sursa

Citeste tot articolul...

Dacia, o maşină veche, comunistă

Criza pieţei auto dă peste cap topul celor mai bine vândute maşini în Germania. Nemţii vor maşini româneşti, iar asta provoacă reacţii negative în presa de la Berlin. Din mândrie naţională, dar şi de teamă ca vânzările de maşini autohtone să nu scadă, unii jurnalişti susţin că Loganul ar fi o catastrofă. O catastrofă care însă se vinde foarte bine, mai ales în vremuri de criză.

Pentru presa germană, Dacia este o maşină comunistă, veche şi un vehicul mărunţel. Mai mult, autoturismul e prezentat drept o catastrofă din punct de vedere al calităţii. E drept, maşina costă numai 5.000 de euro, iar o limuzină nemţească trece de câteva zeci de mii.

"Furculiţa pe patru roţi", aşa cum o numeşte ziarul Tageszeitung, le-a fost prezentată nemţilor, în reclame. de Fidel Castro, Lenin, Marx şi Che Guevara. Cu atâtea personalităţi, unii nemţi ar fi vrut să facă din ea un obiect din muzeu. Analiştii pieţei auto spun însă că Dacia Logan este maşina potrivită în vremuri de criză financiară. "Dacă analizăm bine situaţia crizei auto la nivel mondial, observăm că Logan e o catastrofă care se vinde spre deosebire de maşinile nemţeşti, limuzine puternice, care stau acum şi zac în show-room", spune Costin Giurea, redactor şef al revistei Top Gear.

33.000 de maşini Dacia au fost comandate de nemţi numai în ianuarie şi februarie. De săptămâna viitoare 388 de camioane cu câte nouă maşini Logan şi Sandero vor pleca de la Mioveni către Germania. Acesta este un semn că maşinile cu motoare mici ale producătorului român tind să prindă mai mult teren în Germania.

Sursa

Citeste tot articolul...

vineri, 13 martie 2009

Masina de familie care merge cu apa si soare

O noua masina eco de familie conceputa pentru Hyundai de catre designerul Nicolas Stone isi produce singura combustibilul din nimic altceva decat apa si lumina soarelui, arata Ecofriend.

Denumita Hyundai 2020, micuta masina cu patru locuri si un design inspirat din natura. Celulele soare transparente cu care este echipat vehiculul genereaza electricitate pentru lumina ambientala, iar prin electroliza apei este produs hidrogenul care pune masina in miscare.



Sursa

Citeste tot articolul...

luni, 9 martie 2009

CJ Constanţa a impus o taxă pentru circulaţia pe drumurile judeţene

Taxele auto se plătesc de două ori în Constanţa! Conform ziarului Cotidianul, consiliul judeţean Constanţa a impus plata unei taxe pentru circulaţia pe drumurile judeţene. Taxa depăşeşte în valoare rovinieta pentru drumurile naţionale, care normal, trebuie şi ea achitată.

Citeşte tot articolul

Citeste tot articolul...

Kia Forte Coupe se pregateste sa iasa pe piata


Noul Kia Forte Coupe a fost surprins in cadrul unor teste in Coreea de Sud. Masina, anuntata de conceptul KOUP dezvaluit anul trecut, va fi lansata pe piata dupa vara acestui an.

Sursa

Citeste tot articolul...

Dacia Duster (premiera la Geneva)



Viitorul Dacia >> DUSTER

Citeste tot articolul...

duminică, 8 martie 2009

FIAT crede ca poate salva Chrysler

Presedintele FIAT, Sergio Marchionne, a spus administratiei Obama ca este increzator in fortele constructorului italian de a reinsufleti Chrysler si de a-l ajuta sa-si plateasca datoriile de miliarde de dolari catre stat.

Marchionne a declarat ca FIAT confera “valoare” constructorului american, esentiala pentru supravietuirea si stabilizarea Chrysler.

FIAT detine 35% din Chrysler, parte pentru care a oferit tehnologie in schimb. Constructorul american nu avea in portofoliu masini de dimensiuni reduse cu un consum scazut, nici acces la anumite piete, in timp ce FIAT doreste sa aduca in America modelul de succes 500, cat si brandul sportiv Alfa Romeo.

General Motors si Chrysler au primit 17,4 miliarde $ si au cerut luna trecuta inca 21,6 miliarde $. Guvernul incearca sa stabilizeze companiile, si sa le puna pe propriile picioare pana la 31 martie. Membri ai Congresului au ridicat insa problema daca Guvernul ar trebui sa salveze o companie din care un constructor

Sursa

Citeste tot articolul...