sâmbătă, 25 aprilie 2009

Asa o arata viitorul?

Citeste tot articolul...

Ferrari 612 Scaglietti în camuflaj


Să fie oare viitorul model de la Ferrari 612 Scaglietti

Sursa

Citeste tot articolul...

sâmbătă, 18 aprilie 2009

VW Golf R20T va avea 300 CP!

Recentul debut al lui Ford Focus RS si iminenta aparitie a noului Megane RS i-a pus pe jar pe cei de la VW, care pregatesc intr-un oarecare secret o versiune dementiala a lui Golf GTI.
Numita R20T, aceasta va precede inlocuitorul lui R32 si va avea sub capota un motor turbo capabil de 300 CP!

Agregatul va ajunge si in dotarea lui Scirocco, ambele modele efectuand deja mai multe teste dinamice pe celebrul Nurburgring.

Conform celor spuse de catre "informatorii" din Wolfsburg, propulsorul este aproape identic din punct de vedere constructiv cu cel de pe Audi S3 si Golf GTI, cu diferenta ca numarul de cai putere se apropie de pragul celor 300 CP (pe S3 dezvolta 265 CP, in timp ce pe GTI doar 211).

Nu va grabiti insa sa aplaudati fiindca R20T nu va fi si cel mai puternic Golf din gama, ci masina care ii va lua locul lui R32. In loc de un motor V6 greu si oarecum ineficient, masina va avea motorul si sistemul de tractiune integrala al lui Audi TT-RS, cu diferenta ca cei 340 CP ar putea ajunge chiar si la 390 CP!

Sursa

Citeste tot articolul...

Dacia are cea mai mare creştere a vânzărilor la nivel european

Febleţea amatorilor de maşini rămâne Dacia. Statistic vorbind, fabrica de la Mioveni înregistrează cea mare creştere a vânzărilor la nivel european. Să nu uităm contextul, vorbim de o piaţă în continuă scădere iar Dacia a reuşit în primele trei luni ale anului să-şi dubleze cota de piaţă. Dar trebuie să spune că acest lucru se datorează în special datorită programului Rabla din Germania.

Preţul maşinii româneşti pare să-şi fi spus cuvântul, numai în martie au fost înmatriculate la nivel european peste 14.500 de maşini Dacia. Asta înseamnă că producătorul român a reuşit să vândă la export numai în martie de şase ori mai multe autovehicule decât a reuşit să vândă în România.

Cu acest plus de 14.000 de maşini înmatriculate Dacia urcă pe primele trei luni reuşind să înmatriculeze peste 30.000 de unităţi în întreaga Europă. Astfel e compensată semnificativ scăderea vânzărilor înregistrată de grupul mamă - Renault.

Între timp piaţa internă resimte şocul recesiunii mult mai puternic decât cea europeană. Pe total în România înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 65%, în vreme ce, la nivel european, scăderea a fost de numai 8%.

De altfel întrregul trimestru întâi a fost o adevărată catastrofă pentru comercianţii de maşini din românia şi deşi în europa tendinţa este de uşoară revenire, la noi nici nu poate fi vorba de aşa ceva. Pur şi simplu alternativa maşinii second hand sugrumă orice ofertă făcută de vânzătorii de maşini noi.

Sursa

Citeste tot articolul...

duminică, 12 aprilie 2009

Noul Jeep Grand Cherokee a debutat la New York

La fel ca in cazul lui Land Rover Discovery, unul dintre adversarii sai directi, Jeep Grand Cherokee a trebuit sa evolueze de la conditia unui off-road-er pentru puristi la cea a unui vehicul numai bun pentru a scruta asfaltul de la o inaltime apreciabila, in drumul catre cel mai apropiat mall.

Noua generatie nu face exceptie de la regula, doar ca adauga la reteta si obligatoriul indulcitor ecologic.

Mai intai insa, cate ceva despre design, care incearca sa surprinda dar nu prea ii iese in ciuda farurilor cu priviri meschine, calandrului traditional cu sapte fante si bosajelor extravagante. In schimb, acesta este cel mai bine inchegat si mai echilibrat din punct de vedere estetic Jeep din ultima vreme, un lucru pe care il observi cel mai bine odata ce te-ai pozitionat astfel incat sa ii poti admira profilul.

OK, are mai degraba alura unui CUV user-friendly, care nu te determina sa-l alegi in vederea unei excursii pe un platou din Himalaya; pe de alta parte, rafinamentul look-ului nu este decat o cortina in spatele careia a fost ascunsa o intreaga biblioteca tehnica dedicata “cataratorilor”.

Noua structura a lui Grand Cherokee, spre exemplu, este bazata “la greu” pe cea a lui Mercedes ML si inglobeaza nu mai putin de 5.400 de suduri pentru ca rigiditatea torsionala a tot-teren-ului american sa fie cu 146% mai buna decat cea a predecesorului sau.

Oficialii constructorului din Detroit declara ca, la acest capitol, nava-amiral a gamei este chiar superioara lui BMW X5, permitandu-i sa tracteze chiar si greutati de peste trei tone; totusi, daca nu esti american, s-ar putea sa nu te intereseze foarte tare acest aspect. Cu siguranta insa, te va interesa potentialul gamei de motoare.

Pentru inceput, aceasta nu include (pentru piata din SUA) decat doua agregate, insa nu e mai putin adevarat ca unul dintre ele este nou-nout, iar celalalt a fost complet revizuit.

Sa incepem insa cu cel “proaspat”, respectiv V6-le din noua generatie Phoenix, sensibil superior predecesorului din punct de vedere al performantelor si eficientei. La o cilindree de 3,6 litri el dezvolta 280 CP si 353 Nm – adica cu 33% mai multa putere si cu 11% mai mult cuplu decat cel pe care il inlocuieste.

Apoi, cuplat la o transmisie automata cu cinci trepte, el reuseste sa obtina un consum de combustibil cu 11% mai mic, adica suficient cat sa ii determine pe oficialii Jeep sa anticipeze ca 50% din vanzari ii vor “apartine”. Asta ar insemna un salt de 25% comparativ cu vechiul V6 si, implicit diminuarea vanzarilor versiunii V8 cu acelasi procent, in conditiile in care legendarul Hemi este mai modern ca niciodata. Si mai puternic.

Nu mai putin de 360 CP si 529 Nm trimite gigantul de 5,7 litri catre rotile lui Grand Cherokee, insa puterea este – cum altfel? – livrata cu un dram de responsabilitate: Hemi este dotat cu sistem variabil de actionare a supapelor si cu tehnologia MDS, ce dezactiveaza o parte din cilindri atunci cand nu este nevoie de intregul potential al agregatului.

Oricum, chiar si in conditiile unui sofat mai sportiv decat permite legea, rezervorul de 93 de litri pare suficient de mare incat sa acopere distanta normala dintre doua statii de realimentare. Inchipuiti-va, in alta ordine de idei, cam ce autonomie va oferi un “plin” pe viitorul model cu motor diesel, ce va fi oferit de Jeep pe pietele europene.

Am lasat la urma ciresele de pe tortul lui Grand Cherokee, si anume suspensia pneumatica Quadra Lift si sistemul Selec-Terrain. Prima este disponibila pe variantele de echipare superioare si permite inclusiv obtinerea unei garde la sol de aproape 30 cm, suficienta pentru ca SUV-ul sa se descurce decent intr-un teren (nu foarte) accidentat.

Cat priveste Selec-Terrain, el este foarte asemanator lui Terrain-Response – tehnologia lui Land Rover – si permite celui de la volan selectarea unui anume tip de suprafata (nisip, noroi, zapada sau pietris), astfel incat componentele responsabile de activitatea trenului de rulare (diferentialul cu alunecare limitata, controlul tractiunii, controlul stabilitatii, sistemul de asistare la urcare/coborare, ABS-ul etc) sa adapteze comportamentul acestuia la conditiile de drum specificate.

In plus, atunci cand hartoapele si vadurile de apa lasa locul unei sosele asfaltate ca-n palma, poti apasa pe butonul Sport, care reduce garda la sol si-ti permite sa incerci cateva scamatorii inainte ca gardienii electronici sa intervina. Sau, dupa caz, cei cu sepci albe...

Sursa

Citeste tot articolul...

miercuri, 1 aprilie 2009

Alfa Romeo 159 1750 TBi

La editia din acest an a Salonului Auto de la Geneva, care a avut loc la inceputul lunii trecut, Alfa Romeo a lansat un nou propulsor turbo cu 4 cilindri de 1,75 litri pentru ambele versiuni ale modelului 159, sedan si Sportwagon.

Cele doua modele se numesc 1750 TBi, la fel ca una dintre cele mai cunoscute berline construite vreodata de compania italiana, Berlina 1750, care a fost lansata spre sfarsitul anilor 60.
Alfa 159 1750 TBi, care este disponibila incepand de astazi pe piata italiana, este propulsata de acest nou motor produs de Fiat Powertrain Technologies. Acesta dezvolta 200 CP pe o plaja de turatii cuprinsa intre 4.750 si 5.500 rpm si 320 Nm de cuplu disponibili inca de la 1.400 rpm, care este conectat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte. Cu acest propulsor masina accelereaza de la 0-100 km/h in 7,7 secunde si atinge o viteza de top de 235 km/h.

In Romania, clientii vor putea face primele comenzi incepand cu luna mai, iar livrarile vor debuta in iunie.

Sursa

Citeste tot articolul...