marți, 26 mai 2009

Volkswagen şi BYD - parteneriat pentru vehicule hibride şi electrice

Volkswagen a anunţat astăzi că analizează posibilitatea intrării într-un parteneriat cu producătorul chinez BYD ("Build Your Dreams") pentru a construi automobile cu propulsie hibridă şi electrică.

În cadrul parteneriatului, constructorul auto BYD, totodată unul dintre cei mai mari producători de acumulatori pentru telefoane mobile din lume, va furniza grupului german baterii care au la bază tehnologia cu ioni de litiu pe care a dezvoltat-o pentru autovehicule cu propulsie electrică şi mixtă.

Compania chineză discută şi cu Ford şi alţi constructori de automobile europeni în vederea încheierii de parteneriate asemănătoare, au declarat surse apropiate negocierilor.

Anul trecut, o firmă aparţinând omului de afaceri american Warren Buffett a investit 230 de milioane de dolari în BYD, atrasă de tehnologia dezvoltată de aceasta, care conferă un consum de combustibil eficient. Compania din China a lansat, deja, pe piaţă o maşină electrică.

La rândul său, VW a trimis scrisori de intenţie grupurilor japoneze Sanyo şi Toshiba pentru furnizarea de baterii cu ioni de litiu.

Acumulatorii produşi în China sunt, în general, de două ori mai ieftini decât cei din Japonia sau statele dezvoltate din Vest.

Sursa

Citeste tot articolul...

BMW Seria 5 GT

BMW Seria 5 GT - Informaţii oficiale

Platforma tehnică prezentă pe noul model va fi folosită şi pe viitorul BMW Seria 5, care va prelua precum noul 5 GT elemente de design de la vârful de gamă, Seria 7. Cu o lungime de 4998 mm, o lăţime de 1901 mm şi o înălţime de 1559 mm, maşina este mai mare decât un Seria 5 în toate dimensiunile.

Motorizările vor fi asigurate se pare de trei propulsoare, toate supraalimentate: un 6 în linie de 3.0 litri pentru 535i GT, ce are o putere maximă de 306 CP şi accelerează maşina de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde, un V8 de 408 CP pentru 550i GT ce accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde şi un diesel de 235 CP în cazul variantei 530d GT.

Prezentarea oficială va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt în toamnă, pentru ca vânzările să înceapă la iarnă.

Sursa

Citeste tot articolul...

luni, 25 mai 2009

Supercarul Lexus LF-A ajunge pe strazi in 2010

Supercarul Lexus, intitulat LF-A, va intra in productia de serie dupa Salonul Auto de la Tokyo de anul acesta.

Conform publicatiei nipone Best Car Magazine, modelul va dispune de un motor de 5 litri capabil sa dezvolte 550 CP. Speculatiile initiale anuntau insa un propulsor V10 capabil de 600 CP.

Designul masinii va fi similar cu cel al conceptului, cu mici modificari. Astfel, masina va avea prize de aer redesenate, precum si un spoiler nou, asemanator celui de pe 911, care este activat la viteze superioare de 80 km/h.

Supercarul Lexus va fi produs intr-o serie limitata de 500 de unitati, iar livrarile incep la mijlocul lui 2010. Detalii suplimentare la debutul oficial al modelului.


Sursa

Citeste tot articolul...

vineri, 22 mai 2009

Skoda RS facelift



Škoda Octavia RS Facelift

Citeste tot articolul...

joi, 21 mai 2009

Eficienta programului Rabla

Eficienta programului Rabla: doar 10.948 de masini vandute

Doar doua saptamani ne mai leaga de incheierea primei etape a programului Rabla, iar romanii au cumparat numai 10.948 de autovehicule din cele 20.000 oferite. Dacia ramane preferata, conform datelor furnizate de Ministerul Mediului.

In acest sens, au fost semnate note de acceptare pentru 5.193 de autoturisme Dacia, locul al doilea fiind ocupat de Renault-Nissan, cu 1.040 de unitati, iar pe locul al treilea - Skoda, cu 857 vandute.

Romanii au mai fost interesati in mod deosebit de marcile Ford (609 unitati), Opel (608) si Hyundai (606).

Conform NewsIn, cele mai putine masini vandute pana pe 15 mai au fost Lada (1 autoturism), Honda (2) si Mazda (6). Audi nu a vandut nicio unitate in cadrul programului Rabla.

Programul Rabla se va derula in trei etape in acest an - pana pe 29 mai, de la 1 iunie la 31 august si de la 1 septembrie pana pe 11 decembrie -, pentru fiecare etapa fiind alocate cate 76 milioane lei (respectiv pentru cate 20.000 de masini). Bugetul total pentru acest an este de 228 milioane lei.

Ministerul Mediului, Nicolae Nemirschi, declara pe 8 mai ca prima de casare va ramane 3.800 lei in acest an, chiar daca nu vor fi vandute in totalitate cele 60.000 de autoturisme programate, iar in prezent ministerele Mediului si al Finantelor cauta noi variante pentru acest program.

Nemirschi a adaugat ca exista posibilitatea ca firmele sa fie incluse in acest program si sa poata renunta la masinile mai vechi de zece ani, insa trebuie gasita o varianta care sa nu fie considerata ajutor de stat.

Liderul Blocului National Sindical, Dumitru Costin, a declarat ca va propune Ministerului Finantelor dublarea primei de casare fata de nivelul actual, de 3.800 lei, pentru a relansa industria auto din Romania, chiar daca aceasta masura va injumatati numarul celor ce beneficiaza de programul Rabla, argumentand ca suma alocata in acest moment este neatractiva.


Sursa

Citeste tot articolul...

luni, 18 mai 2009

Rateu de zile mari

Citeste tot articolul...

Soselele din Romania, la nivelul de acum 130 de ani al Europei de Vest

Un studiu realizat de o companie de consultanta arata ca vor trece 130 de ani påna cånd infrastructura rutiera din România va ajunge la acelasi nivel ca în Europa de Vest, in cazul in care va fi pastrat ritmul actual de dezvoltare. Datele mai arata ca densitatea drumurilor autohtone este de 14 ori mai mica decåt in statele dezvoltate.

Infrastructura rutiera romaneasca va arata ca si cea din vestul Europei abia peste 130 de ani, sustin reprezentantii companiei de consultanta A.T. Kearney. Acestia spun ca, statistic, avem cea mai dinamica piata de constructii de drumuri din regiune, dar ca rata de crestere se explica prin fondurile mici alocate în anii trecuti, si nu prin investitiile anuntate pentru viitor. „Chiar daca piata româneasca va creste cu 30% pe an pâna în 2012 si piata din Polonia va creste doar cu 11%, sumele investite anul trecut de Polonia în infrastructura rutiera sunt de 4,5 ori mai mari decât cele alocate în România în acest sector. Daca se mentine rata de 30% de crestere din acest sector, România va avea nevoie între 130 si 150 de ani pentru a ajunge la standardele Europei de Vest ale infrastructurii rutiere“, a declarat Iulian Cîrciumaru, consultant A.T. Kearney, citat de Mediafax. Studiul mai arata ca densitatea drumurilor în România este de patru ori mai mica fata de alte state din Europa de Est si Centrala si de 14 ori mai mica fata de cea din tarile dezvoltate.

Politicienii, responsabili de situatia din prezent

Situatia actuala este determinata de “performantele” politicienilor in acest sector, sustin consultantii, care subliniaza ca au existat discrepante mari între ce au spus acestia ca vor face pentru infrastructura si ce s-a facut în realitate. „Diferenta nu a fost cauzata de lipsa fondurilor sau de lipsa cererii pentru o infrastructura mai buna din partea populatiei. Adevarul este ca România nu si-a facut temele pentru a atrage fonduri UE si investitori privati. Autoritatile nu au fost în stare sa dezvolte si sa realizeze proiecte interesante si parteneriate publice private“, a spus Cîrciumaru. Potrivit consultantului, in piete mature precum Marea Britanie sau Franta, parteneriatele publice-private reprezinta finantarea standard pentru proiectele de infrastructura rutiera si alte utilitati, însa în România aceste tipuri de parteneriate sunt ca si inexistente. In acelasi timp, desi patru mari jucatori europeni de pe piata constructiilor de drumuri cauta oportunitati de dezvoltare în Europa Centrala si de Vest, doar doua dintre cele 51 de proiecte mari de infrastructura publicate pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România sunt finantate prin concesiuni.

Fara infrastructura, adio investitori

Specialistii atentioneaza ca este nevoie de o strategie pentru dezvoltarea drumurilor, mai ales in conditiile in care dispunem de 10 miliarde de euro pentru investitiile publice în infrastructura în 2009 in urma alocarilor Guvernului si putem accesa alte 3,4 miliarde de euro din fondurile europene.
In cazul in care nu va actiona in acest sens, tara noastra risca sa alunge potentiali dezvoltatori. „România va fi atractiva pentru investitorii straini doar daca va investi masiv în infrastructura. Pentru aceasta are nevoie sa îsi dezvolte infrastructura omogen în toata tara. Altfel, resursele din Bucuresti si alte câteva orase care au atras majoritatea fondurilor vor fi supraevaluate, cum s-a întâmplat în ultimii ani“, a declarat Michael Weiss, presedintele companiei de consultanta.

Sursa

Citeste tot articolul...

Numerele bucureştenilor, mai bogate cu o cifră

Plăcuţele de înmatriculare ale maşinilor înscrise în Capitală vor avea trei cifre din această vară.

Asta din cauză că tot mai mulţi bucureşteni îşi cumpără autovehicule, iar poliţiştii vor epuiza, până cel târziu în luna iulie, toate combinaţiile de câte două cifre pentru plăcuţele de înmatriculare. În prezent, în Bucureşti sunt înmatriculate aproximativ 1.250.000 de autovehicule, numărul acestora fiind în creştere. „În maximum două luni se va trece la sistemul de trei cifre”, a precizat, ieri, chestorul Marian Tutilescu, şeful Direcţiei Permise Auto din cadrul Ministerului de Interne.

Tot ieri, autorităţile au atras atenţia asupra fraudelor care au loc la susţinerea examenului pentru obţinerea carnetului de conducere, menţionând că examinatorii de la proba practică vor fi verificaţi pe trasee. „A fost înfiinţat un serviciu de control care va verifica atât dosarele de examinare la nivel naţional, cât şi corectitudinea examinatorilor la traseu”, a punctat Tutilescu. Mai mult, în viitorul apropiat, proba de traseu ar putea fi susţinută pe maşinile Direcţiei Permise, care vor fi dotate cu camere de filmat şi în interior, şi în exterior.

Pe de altă parte, potrivit statisticilor Direcţiei Permise, rata de promovabilitate la examenul teoretic la nivel naţional a scăzut cu mai bine de 6%, după ce a fost introdusă testarea pe calculator a candidaţilor. Excepţie fac viitorii şoferi din Bucureşti, unde rata de promovabilitate a crescut cu peste 16 procente.

Sursa

Citeste tot articolul...

Cea mai mica masina din lume: 66 cm latime si 98 cm inaltime

Un britanic a construit cea mai mica masina functionala din lume, pornind de la o masina de jucarie pentru copii numita Postman Pat.

Creatorul celei mai mici masini din lume se numeste Perry Watkins, are 47 de ani, si a reusit sa omologheze ceea ce vedeti in imagini pentru strazile publice.

Britanicul a primit confirmarea oficiala ca masina creata de el, cu dimensiuni de 99 cm inaltime si 66 cm latime, a doborat recordul mondial.

Aceasta este al treilea record doborat de Watkins la categoria "Cea mai mica masina din lume", si a fost inspirat dintr-o cautare pe Internet. "Am cautat ceva potrivit si am dat pe eBay peste aceasta masinuta Postman Pat pentru copii (foto dreapta), la un comerciant din Scotia", spune el.

"Nu era functionala, dar pentru mine n-a contat, caci nu voiam decat caroseria din fibra de sticla", mai povesteste Watkins.

Timp de 7 luni, el a lucrat la masina, ranforsand caroseria cu un cadru de otel si urcand-o pe sasiul unui cvadriciclu. A adaugat un motor de 150 cc, si toate elementele necesare unei masini de strada: oglinzi, stergatoare, faruri, indicatoare, ba chiar si tevi de esapament sportive (doar de design).

Cand a iesit prima oara la volanul minusculei masini pe strada, reactia publicului a fost de surpriza si neincredere, urmata de rasete, spune britanicul.

Asadar, masina numita de Watkins "The Wind-Up" este, oficial, cel mai mic autoturism legal din lume.

Sursa

Citeste tot articolul...

Porsche pregateste RS Spyder "street version"

Surse din cadrul companiei au anuntat ca Porsche va produce o editie extrem de limitata, intitulata “street version” a lui RS Spyder, precum cea produsa de Mercedes-Benz cu SLR Stirling Moss.

Modelul “de strada” imprumuta acelasi motor V8 de 3,4 litri de pe RS Spyder, capabil sa dezvolte 480 CP. Porsche insa nu va oferi aceeasi putere si pe versiunea stradala, astfel viitorul model va avea in jur de 400 CP.

Noul vehicul va fi mult mai usor decat restul modelelor Porsche datorita structurii monococ din fibra de carbon, asemanatoare celei folosite in F1.

Spyder va avea doua locuri, insa proportii marite fata de restul gamei Porsche: 4.65 metri lungime, cu 20 de cm mai mult decat modelul 911, 2m latime si inaltime de 1,1 m.

Sursa

Citeste tot articolul...

duminică, 3 mai 2009

Audi R8 Spyder vine in 2011

Dupa aparitia versiunii dotate cu motorul V10 FSI al lui Lamborghini Gallardo, Audi ii linistise atat de bine pe fanii lui R8 incat acestia aproape ca uitasera de faptul ca mai este de sosit si o versiune spyder.

Iata insa ca unii nu “dorm” si ne informeaza ca aceasta va debuta pe piata undeva in 2011, urmand a propune in loc de plafonul din metal un acoperis retractabil din material textil.

Acesta este mai usor si ocupa mai putin spatiu decat un hard-top pliabil – in genul celor care au dat nastere asa-numitelor coupe-cabriolet-e –, insa ne asteptam ca masina sa fie oricum o idee mai grea decat coupe-ul din cauza ranfosarilor suplimentare tipice modelelor deschise.

Singura dilema care persista este daca Audi il va echipa pe R8 Spyder doar cu motorul V8 sau daca si acest supercar va beneficia de potentialul marelui V10 de 5,2 litri. Chiar daca asta aproape ca-l “ucide” pe Gallardo, ne-am dori un raspuns afirmativ la cel de-al doilea “daca”.

Sursa

Citeste tot articolul...