duminică, 12 aprilie 2009

Noul Jeep Grand Cherokee a debutat la New York

La fel ca in cazul lui Land Rover Discovery, unul dintre adversarii sai directi, Jeep Grand Cherokee a trebuit sa evolueze de la conditia unui off-road-er pentru puristi la cea a unui vehicul numai bun pentru a scruta asfaltul de la o inaltime apreciabila, in drumul catre cel mai apropiat mall.

Noua generatie nu face exceptie de la regula, doar ca adauga la reteta si obligatoriul indulcitor ecologic.

Mai intai insa, cate ceva despre design, care incearca sa surprinda dar nu prea ii iese in ciuda farurilor cu priviri meschine, calandrului traditional cu sapte fante si bosajelor extravagante. In schimb, acesta este cel mai bine inchegat si mai echilibrat din punct de vedere estetic Jeep din ultima vreme, un lucru pe care il observi cel mai bine odata ce te-ai pozitionat astfel incat sa ii poti admira profilul.

OK, are mai degraba alura unui CUV user-friendly, care nu te determina sa-l alegi in vederea unei excursii pe un platou din Himalaya; pe de alta parte, rafinamentul look-ului nu este decat o cortina in spatele careia a fost ascunsa o intreaga biblioteca tehnica dedicata “cataratorilor”.

Noua structura a lui Grand Cherokee, spre exemplu, este bazata “la greu” pe cea a lui Mercedes ML si inglobeaza nu mai putin de 5.400 de suduri pentru ca rigiditatea torsionala a tot-teren-ului american sa fie cu 146% mai buna decat cea a predecesorului sau.

Oficialii constructorului din Detroit declara ca, la acest capitol, nava-amiral a gamei este chiar superioara lui BMW X5, permitandu-i sa tracteze chiar si greutati de peste trei tone; totusi, daca nu esti american, s-ar putea sa nu te intereseze foarte tare acest aspect. Cu siguranta insa, te va interesa potentialul gamei de motoare.

Pentru inceput, aceasta nu include (pentru piata din SUA) decat doua agregate, insa nu e mai putin adevarat ca unul dintre ele este nou-nout, iar celalalt a fost complet revizuit.

Sa incepem insa cu cel “proaspat”, respectiv V6-le din noua generatie Phoenix, sensibil superior predecesorului din punct de vedere al performantelor si eficientei. La o cilindree de 3,6 litri el dezvolta 280 CP si 353 Nm – adica cu 33% mai multa putere si cu 11% mai mult cuplu decat cel pe care il inlocuieste.

Apoi, cuplat la o transmisie automata cu cinci trepte, el reuseste sa obtina un consum de combustibil cu 11% mai mic, adica suficient cat sa ii determine pe oficialii Jeep sa anticipeze ca 50% din vanzari ii vor “apartine”. Asta ar insemna un salt de 25% comparativ cu vechiul V6 si, implicit diminuarea vanzarilor versiunii V8 cu acelasi procent, in conditiile in care legendarul Hemi este mai modern ca niciodata. Si mai puternic.

Nu mai putin de 360 CP si 529 Nm trimite gigantul de 5,7 litri catre rotile lui Grand Cherokee, insa puterea este – cum altfel? – livrata cu un dram de responsabilitate: Hemi este dotat cu sistem variabil de actionare a supapelor si cu tehnologia MDS, ce dezactiveaza o parte din cilindri atunci cand nu este nevoie de intregul potential al agregatului.

Oricum, chiar si in conditiile unui sofat mai sportiv decat permite legea, rezervorul de 93 de litri pare suficient de mare incat sa acopere distanta normala dintre doua statii de realimentare. Inchipuiti-va, in alta ordine de idei, cam ce autonomie va oferi un “plin” pe viitorul model cu motor diesel, ce va fi oferit de Jeep pe pietele europene.

Am lasat la urma ciresele de pe tortul lui Grand Cherokee, si anume suspensia pneumatica Quadra Lift si sistemul Selec-Terrain. Prima este disponibila pe variantele de echipare superioare si permite inclusiv obtinerea unei garde la sol de aproape 30 cm, suficienta pentru ca SUV-ul sa se descurce decent intr-un teren (nu foarte) accidentat.

Cat priveste Selec-Terrain, el este foarte asemanator lui Terrain-Response – tehnologia lui Land Rover – si permite celui de la volan selectarea unui anume tip de suprafata (nisip, noroi, zapada sau pietris), astfel incat componentele responsabile de activitatea trenului de rulare (diferentialul cu alunecare limitata, controlul tractiunii, controlul stabilitatii, sistemul de asistare la urcare/coborare, ABS-ul etc) sa adapteze comportamentul acestuia la conditiile de drum specificate.

In plus, atunci cand hartoapele si vadurile de apa lasa locul unei sosele asfaltate ca-n palma, poti apasa pe butonul Sport, care reduce garda la sol si-ti permite sa incerci cateva scamatorii inainte ca gardienii electronici sa intervina. Sau, dupa caz, cei cu sepci albe...

Sursa Related Posts with Thumbnails

4 comentarii:

autosellernetwork | 30 aprilie 2009, 15:37  

wonderfulful car, i like this type car very much.
Autoseller Network

Garage Door Installation | 9 mai 2009, 09:13  

The ultimate high-performance car! It has very nice features. High power, it is my dreamed car.

service audio milano | 14 mai 2009, 15:45  

great post…. you have done great job….it very cool blog. linking is very useful thing you have really helped lots of people who visit this blog and provided them this usefull information. thanks a lot for this..gud luck..regards,

shabby chic furniture | 15 mai 2009, 16:00  

Quite interesting and informative. Thanks for sharing.

Trimiteți un comentariu

Nu vor fi publicate insulte sau lipsă de respect pentru cititori. Admin-auto!