Românii care au vrut să aibă mașină au plătit în
fiecare an o taxă, fie că s-a numit de primă înmatriculare sau de
poluare. Pe piață există mașini noi sau second hand care sunt excluse de
la plată.
„În primul rând să ţinem cont de emisiile de noxe şi de capacitatea cilindrică, sigur consumă mai mult o maşină de 5000 (centimetri cubi - n.a.) decât una de 1500. În al doilea rând, maşini noi, nepoluante - taxă mai mică, maşini vechi, mai poluante - taxă mai mare. Timbru, iertaţi-mă, trebuie să mă obişnuiesc cu noua denumire, care şi sună şi este mai corectă”, a declarat, premierul Victor Ponta
Criticile la adresa masinii hibride sunt nenumărate. Limita de viteza pe care o impune o astfel de mașină, numărul de kilometri pe care îi poți străbate cu un hibrid sau care este gradul său de fiabilitate, sunt doar câteva dintre cele mai întâlnite motive pentru care un hibrid nu merită să fie cumpărat.
În ţara noastră, se găsesc mai multe modele hibrid, cele mai populare fiind cele ale japonezilor de la Toyota (Prius) şi Honda (Insight). Hibridele sunt în general achiziţionate de persoane cu studii superioare, precum ingineri, avocaţi sau doctori potrivit reprezentanţilor Toyota România. Cei care vor un hibrid şi nu îşi permit unul nou pot găsi modele second hand la preţuri accesibile.
Un model Prius din 2004 cu 120.000 de km la bord costă 6.000 de euro pe site-ul autovit.ro, iar o Honda Insight cu doar 10.000 de km parcurși din anul 2011 costă 14.000 de euro pe site-ul mobile.ro.
Automobilele hibrid sunt echipate cu două motoare, unul electric şi unul pe benzină. Cei care vor un automobil 100% electric au la dispoziţie mai multe opțiuni: RENAULT Fluence ZE, Citroën C-ZERO, Renault Kangoo ZE, Mitsubishi i-Miev. Preţurile pornesc de la 18.600 de euro pentru automobilele electrice, iar modele la mâna a doua nu se găsesc.
Trebuie menţionat că cei care doresc să achiziţioneze un autovehicul electric sau un hibrid şi nu casează un autovehicul, primesc o subvenţie de până la 20% din preţul autovehiculului, dar nu mai mult de 3.700 de euro, pentru autovehiculele electrice, respectiv o reducere de până la 10%, dar nu mai mult de 1.800 euro, pentru autovehiculele hibrid.
Chiar dacă aceste maşini sunt criticate şi nu se bucură de prea mare succes în acestă parte a Europei, peste patru decenii oricum nu va mai conta. Comisia Europeană a adoptat recent o strategie care prevede eliminarea automobilelor care folosesc combusitibili convenţionali până în 2050.
Sursa
41 comentarii:
nu prea cred
Si comisia europeana a spus despre taxa auto ca e ilegala pentru masinile din cadrul comunitatii, dar tot degeaba
Masinile hibride nu o sa prinda in Europa pana nu o sa se dezvolte o retea de service si benzinarii ca in SUA.
Momentan poate multi sunt reticenti insa, pe viitor isi vor schimba mentalitatea.
Este totusi un mare dezavantaj treaba cu autonomia mica, momentan nu cred ca vor fi vanzari foarte mari tocmai din aceasta cauza.
ca vreti sau nu, asta e viitorul...resursele sunt pe terminate...asadar or sa se dezvolte aceste tehnologii din ce in ce mai mult...
Peste 50 de ani vor deveni un lux masinile pe benzina .
eu sunt pro pentru tehnologiile nepoluante...cu timpul cred ca or sa fie chiar mai performante fata de cele pe benzina.
intradevar reprezinta viitorul,dar momentan sunt inutile
pana in 2050 poate vom calatori altfel
@cristi sunt inutile pentru ca se scot bani buni din petrol, personal cred ca tehnologia este destul de avansata pentru o masina electrica functioanala 100%
De zeci de ani se vorbeste despre solutii alternative de combustibil. Dar foarte putine s-au schimbat.
momentan tot benzina e cel mai bun combustibil.
asta e ne luam masini cu motoare mici.
Pe hibrid toata lumea !
Astea vor fi masinile viitorului indiferent ca vrem sau nu !
Taxele astea nu au nici o legatura cu protectia mediului, e vorba doar de cati bani mai trebuie la buget.
de acord, e vorba de bani.
Intotdeaunae vorba de bani, si daca pana acum au dat gres cu taxa pentru ca isi recupera lumea banii, s-au gandit sa schimbe ceva pana la urma !
pun pariu ca in cateva luni se va modifica si taxa actuala!
cu timpul masinile hibrid vor fi o prioritate si in Romania!
degeaba luam noi masini cu motoare mai mici..... se plateste si acum destul de mult chiar daca motorul e mic...
mi-am cumparat un opel corsa motor 1.2 si am platit 200e ....deci e cat de cat ok.
Platim o gramda de taxe, m-am saturat.
in cativa ani vom plati taxa pentru ca respiram
foarte bine spus bijuterii pupix :D
traim in romania si asta ne mananca toti banii :))
mai bine imi cumpar bicicleta si gata :))
Probabil ar trebui sa avem toti cate o bicicleta, pentru oras cel putin. masinile ar trebui folosite pentru cursa lunga nu pana la piata
Nu ar vrea sa ne lase cu toate taxele lor ? cum stimuleaza reinnoirea parcului auto ? programul rabla ?
Pentru masinile hibrid este taxa ?
Numai taxe...
Eu stiu ca pentru hibride nu este taxa de mediu. Nu tu poluezi si uzina care produce energie electrica
Bine ca am scapat de ea.
Singurul lucru inteligent din noua taxa este faptul ca la autoutilitare se plateste mai putin.
In primul rand mi se pare discrimintoarie, un cumparator poate plati taxa sau nu in functie de vanzator . Daca vanzatorul si-a recuperat taxa ,acum noul cumprator o va plati in timp ce altul care cumpara o masina cu taxa platita si nerecuperata , nu mai plateste.
www.inchirieri-masini.ro
nice interior with good features....
Oricum ... la modul in care se produc aceste masini... pe panda... sa spunem multumesc ca mai avem cum sa le conducem pe ale noastre...Ati observat ca an de an aproape fiecare marca in parte are modelul sau nou ? ... si ne intrebam de ce stam atat in trafic !
Sa speram ca vom scapa cat mai curand de taxa auto.
Taxa auto este o bataie de joc si un cost abuziv. Trebuie sa scapam cat mai curand de ea pentru a ne putea alinia la standardele europene.
Trimiteți un comentariu