joi, 21 aprilie 2011

Renault care se încarcă la priză

Maşina electrică nu mai este un vehicul fantezist din vreun film SF. E reală şi disponibilă oricui. Renault va lansa, din toamna anului în curs şi până la jumătatea lui 2012, patru modele care funcţionează doar alimentate cu electricitate. Două dintre aceste maşini au putut fi testate în România.









Renault a adus în România un Kangoo, ideal pentru transport de marfă, şi un Fluence, model cu aspect executiv, ambele alimentate doar cu energie electrică. Odată suit la volanul lui Fluence, mă aşteptam la o interfaţă complicată. Surpriză, însă! Şi încă una plăcută. Interiorul, inclusiv comenzile, este identic cu cel al maşinii alimentate cu benzină sau motorină. Asta deşi modul în care funcţionează motorul e total diferit. Pentru a nu crea mari probleme de adaptare, inginerii au creat o maşină asemănătoare cu cea cu cutie automată.

Condusul maşinii electrice devine o experienţă, însă, imediat cum porneşti motorul. Nu se aude nici o turaţie, ci se aprinde un banal indicator verde! Când porneşti la drum se simte ca atunci când maşina o ia la vale, la ralanti. Liniştea e pertubată doar de sunetul rulajului cauciucului pe asfalt şi de un bâzâit care seamănă cu sunetul unei turbine, atunci când acceleraţia e călcată la maxim.

Cum motorul e unul foarte puternic maşina a fost limitată electronic la o viteză de 135 km/h. Chiar şi aşa în momentul când pedala de acceleraţie e călcată cu nesaţ maşina ecologică se transformă într-o sportivă veritabilă. Autonomia Fluence-ului e de 180 de kilometri.
Deşi e o maşină cu un portbagaj mai mult decât generos, aproape 600 de litri, în cazul variantei electrice această calitate a fost alterată. Mai mult de trei sferturi din portbagaj este ocupat de acumulatorul imens. Din cauza greutăţii acumulatorului în curbe mai strânse, la viraje mai bruşte, sistemul de control al tracţiunii şi direcţiei, ESP, îşi face datoria cu brio, întrucât tendinţa maşinii e să derapeze.

Se spune că maşina electrică e unul dintre duşmanii pietonilor, din cauza faptului că motorul nu scoate nici un zgomot. Într-adevăr, pietonii neatenţi dar şi şoferii trebuie să fie cu băgare de seamă. De afară, mai ales dacă există alte zgomote, maşina nu se aude deloc.
Din păcate, momentan, în ţara noastră, un asemenea autovehicul poate fi încărcat doar la priza de acasă. Şi asta dacă locuieşti la curte, altfel e cam greu să tragi un prelungitor de la etajul blocului.
Oficialii ministerului mediului susţin din fericire acest tip de autovehicul. Astfel, dacă cele patru maşini vor fi lansate începând cu toaman acestui an, nu ar trebui să ne mire dacă prin parcări sau benzinării vor apărea borne de alimentare. Acestea sunt nişte dispozitive care transmit curent electric către acumulatorul maşinii. Şoferul poate folosi cardul bancar pentru a achita cantitatea de curent cumpărată, întrucât dispozitivul e dotat şi cu un cititor de carduri.

Sursa Related Posts with Thumbnails

1 comentarii:

Anonim | 21 aprilie 2011 la 11:07  

sigur asta e viitorul,or sa apara si alte oferte mai curand decat ne asteptam , o sa apara si reteaua de alimentare , zilele motorului clasic sant numarate, de acum in colo vor aparea tot felul de chestii exact ca in telefonia mobila, adio viteza , deja sant pe piata chevrolet volt, o toyota mica, renaultul asta, astia sant pionierii daca se poate spune asa, inca n-au aparut si ceilalti mari fabricanti auto,

Trimiteți un comentariu

Nu vor fi publicate insulte sau lipsă de respect pentru cititori. Admin-auto!