Un studiu realizat de o companie de consultanta arata ca vor trece 130 de ani påna cånd infrastructura rutiera din România va ajunge la acelasi nivel ca în Europa de Vest, in cazul in care va fi pastrat ritmul actual de dezvoltare. Datele mai arata ca densitatea drumurilor autohtone este de 14 ori mai mica decåt in statele dezvoltate.
Infrastructura rutiera romaneasca va arata ca si cea din vestul Europei abia peste 130 de ani, sustin reprezentantii companiei de consultanta A.T. Kearney. Acestia spun ca, statistic, avem cea mai dinamica piata de constructii de drumuri din regiune, dar ca rata de crestere se explica prin fondurile mici alocate în anii trecuti, si nu prin investitiile anuntate pentru viitor. „Chiar daca piata româneasca va creste cu 30% pe an pâna în 2012 si piata din Polonia va creste doar cu 11%, sumele investite anul trecut de Polonia în infrastructura rutiera sunt de 4,5 ori mai mari decât cele alocate în România în acest sector. Daca se mentine rata de 30% de crestere din acest sector, România va avea nevoie între 130 si 150 de ani pentru a ajunge la standardele Europei de Vest ale infrastructurii rutiere“, a declarat Iulian Cîrciumaru, consultant A.T. Kearney, citat de Mediafax. Studiul mai arata ca densitatea drumurilor în România este de patru ori mai mica fata de alte state din Europa de Est si Centrala si de 14 ori mai mica fata de cea din tarile dezvoltate.
Politicienii, responsabili de situatia din prezent
Situatia actuala este determinata de “performantele” politicienilor in acest sector, sustin consultantii, care subliniaza ca au existat discrepante mari între ce au spus acestia ca vor face pentru infrastructura si ce s-a facut în realitate. „Diferenta nu a fost cauzata de lipsa fondurilor sau de lipsa cererii pentru o infrastructura mai buna din partea populatiei. Adevarul este ca România nu si-a facut temele pentru a atrage fonduri UE si investitori privati. Autoritatile nu au fost în stare sa dezvolte si sa realizeze proiecte interesante si parteneriate publice private“, a spus Cîrciumaru. Potrivit consultantului, in piete mature precum Marea Britanie sau Franta, parteneriatele publice-private reprezinta finantarea standard pentru proiectele de infrastructura rutiera si alte utilitati, însa în România aceste tipuri de parteneriate sunt ca si inexistente. In acelasi timp, desi patru mari jucatori europeni de pe piata constructiilor de drumuri cauta oportunitati de dezvoltare în Europa Centrala si de Vest, doar doua dintre cele 51 de proiecte mari de infrastructura publicate pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România sunt finantate prin concesiuni.
Fara infrastructura, adio investitori
Specialistii atentioneaza ca este nevoie de o strategie pentru dezvoltarea drumurilor, mai ales in conditiile in care dispunem de 10 miliarde de euro pentru investitiile publice în infrastructura în 2009 in urma alocarilor Guvernului si putem accesa alte 3,4 miliarde de euro din fondurile europene.
In cazul in care nu va actiona in acest sens, tara noastra risca sa alunge potentiali dezvoltatori. „România va fi atractiva pentru investitorii straini doar daca va investi masiv în infrastructura. Pentru aceasta are nevoie sa îsi dezvolte infrastructura omogen în toata tara. Altfel, resursele din Bucuresti si alte câteva orase care au atras majoritatea fondurilor vor fi supraevaluate, cum s-a întâmplat în ultimii ani“, a declarat Michael Weiss, presedintele companiei de consultanta.
Sursa
luni, 18 mai 2009
Soselele din Romania, la nivelul de acum 130 de ani al Europei de Vest
Publicat de
admin
la
19:56
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
Pozele spion cu noua Dacia SUV au iscat destule controverse şi au dus la multe propuneri, cu detalii modificate. Cristian plusează şi trece...
-
Autostrada A1 la kilometrul 70, autostrada A2 la kilometrul 12 si DN1 la kilometrul 48 sunt doar cateva dintre locatiile camerelor care de...
-
Americanii de la MSN au realizat o listă cu cele mai frumoase maşini ale ultimilor ani. Audi RS5 Alfa Romeo 8C Spider
-
CENTRE DE COLECTARE SI RECICLARE VSU AUTORIZATE DACIA BUCURESTI ILFOV S.C. REMATHOLDING Co. SRL S.C. Remat ...
-
Renault a lansat versiunea finala a modelului Twizy, autovehicul electric de oras cu doua locuri ce va putea fi achizitionat la un pret de p...
Translate
Labels
- 2013 (1)
- 4x4 (2)
- alfa romeo (2)
- asigurari (1)
- aston martin (1)
- audi (3)
- auto (80)
- bentley (1)
- bmw (4)
- chevrolet (2)
- citroen (2)
- clio (1)
- crash test (3)
- dacia (22)
- duster (6)
- examen-auto (1)
- ferarri (1)
- ferrari (4)
- fiat (1)
- ford (3)
- fun (8)
- honda (2)
- hyundai (3)
- Jaguar (1)
- kia (3)
- Lamborghini (1)
- legislatie (2)
- Lexus (2)
- logan (2)
- maserati (1)
- masina electrica (3)
- mercedes (3)
- new (1)
- news (81)
- nissan (1)
- peugeot (1)
- piese (1)
- porche (3)
- rabla (3)
- rca (2)
- remat (1)
- renault (6)
- sandero (1)
- seat (1)
- skoda (2)
- suv (2)
- taxe (6)
- trafic (3)
- tuning (1)
- video (17)
- volkswagen (1)
- volvo (2)
- wolkswagen (3)
Followers
Link-uri
Blog Archive
-
►
2011
(28)
- ► septembrie (1)
-
▼
2009
(63)
- ► septembrie (2)
-
▼
mai
(11)
- Volkswagen şi BYD - parteneriat pentru vehicule hi...
- BMW Seria 5 GT
- Supercarul Lexus LF-A ajunge pe strazi in 2010
- Skoda RS facelift
- Eficienta programului Rabla
- Rateu de zile mari
- Soselele din Romania, la nivelul de acum 130 de an...
- Numerele bucureştenilor, mai bogate cu o cifră
- Cea mai mica masina din lume: 66 cm latime si 98 c...
- Porsche pregateste RS Spyder "street version"
- Audi R8 Spyder vine in 2011
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu